2010. július 19., hétfő

Felnőttek és gyerekek a neten

Az NRC Piackutató felmérései alapán (lásd VMR, VMR.kids, VMR.cool, VMR.woman, E-Commerce Trend Report) jellemezhetők a családok tagjainak internetezési szokásai.
A gyerekek ma már valóban igazi digitális bennszülöttek (Marc Prensky megfogalmazása 2001-ből). Számukra a számítógéphasználat és internetezés jól ismert, gyakran használt tevékenység, amit jól jelez az, hogy a 15 év alattiak közel fele napi rendszerességgel netezik. A gyerekek elsősorban játékra használják a digitális világot, emellett a kisebbek szívesen hallgatnak mesét, az idősebbek zenét, videót és látogatnak közösségi oldalakat. Utóbbi a kicsik (7-10 évesek) felére, a nagyobbak (11-14 évesek) háromnegyedére jellemző.
A nők számára is vonzó a közösségi oldalak látogatása, emellett a levelező oldalak felkeresése a legnépszerűbb online tevékenység számukra. Kedveltek körükben a női portálok, az egészséggel kapcsolatos honlapok és a gasztronómiai portálok. Utóbbi kettőnek a látogatói aránya a kor előrehaladtával növekszik. Közben ma már nincs férfitöbbség a világhálón, a nemek aránya kiegyenlített az internetezők körében. Ahol a férfi többség megtalálható, az interneten vásárlók köre (56%). Az online fizetők körében pedig egyértelmű a túlsúly, a 18-69 évesek körében az online fizetők 70%-a férfi. A termékkategóriákat online vásárlás szempontjából tekintve férfias termékek a neten a barkácsgépek, az erotikus tárgyak és a számítástechnikai cikkek. Nőies terméknek számítanak a kozmetikumok, óra/ékszerek és ruhaneműk. Eszerint a férfi-női szerepek a digitális- és a való világban is leképeződnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése