2011. március 10., csütörtök

A szórakoztató reklám

Tegnap hozzájutottam az első magyar reklámkutatás eredményeit bemutató könyvhöz (Dr. Hoffmann Istvánné: Reklámérték). Éljenek az antikváriumok, főképp az online is elérhetők!
1987-ben járunk, az itt elemzett reklámokra ma már csak a 30 év felettiek emlékezhetnek. Ekkor a legkedveltebb tévéműsor a híradó és a kabaré volt (mindkettőt a lakosság 85%-a választotta), de a kedvelt televízióműsorok között jelölte meg a reklámokat a megkérdezettek 47%-a. Ma már csak érdekes, de a nyolcvanas évek végén igazán releváns kérdés volt, hogy a műsort fekete-fehér vagy színes készüléken nézik-e. A színes adást nézők 71%-a, a fekete-fehér készüléket használók 63%-a mondta magát reklámkedvelőnek. Már akkor megjelent az eredmények között, hogy a reklám nagyobb hatást válthat ki, ha szórakoztatja is a nézőket. Pozitív példa volt a ma már klasszikusnak számító „bontott csirke” reklám (ezt a verziót találtam, bár az emlékeimben valahogy másképp él). Kiválóan rímel ez a tavalyi Ipsos kutatás eredményeire, (link itt) amiből kiderül, hogy a megkérdezettek kétharmada várja el, hogy a reklám szórakoztasson.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése