2011. június 1., szerda

Kitolódó kamaszkor, boomeráng gyerekek

A kamaszkor elhúzódásáról, a felnőtté válás idejének kitolódásáról többször írtam már (lásd: A magyar 18-34 éves fiatalok fele a szüleivel él együtt, A 'zsúfolt otthon' és a boomeráng gyerekek és Mama Hotel). Nemzetközi trendről van szó, amely Európa mellett az Egyesült Államokban, Kanadában vagy Ausztráliában élő fiatalokat is érinti. Általánosságban az mondható el erről a jelenségről, hogy a társadalmi, kulturális szokások jellemzően az otthon maradás ellen hatnak, ugyanakkor a jelenlegi gazdasági trendek ösztönzik azt.
Ide gyűjtöm most a Figyelőben megjelent két cikket, amely a témához kötődik:
A Gyerekágyra járók cikk a szülői házban élő fiatalok kategóriát, a hazai és nemzetközi gyakorlatot tekinti át, a Zsebpénzemberek írás pedig a márkák és általában a marketing gyakorlat viszonyát mutatja be ehhez a célcsoporthoz. Jó olvasást a cikkekhez.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése