2011. február 19., szombat

Tinik, agyfejlődés, szájreklám

Érdekes cikk található a BBC oldalán a tinik magatartásának sajátosságairól. Amint az ismert, ebben az életkorban a fiatalok lázadnak, kiszámíthatatlanok, különbözni akarnak és kockázatvállalók. Ennek az oka részben az agy fejlődésében keresendő - mutatják a kutatások. Az ugyanis még ebben az életkorban is fejlődik, ráadásul az érzelmi területekért felelős rész fejlődési előnyben van a racionalitásért felelős területtel szemben. Az ellenkezések, lázadások oka is részben az agyban keresendő. Vizsgálatok szerint a mások nézőpontjába helyezkedés az életkorral emelkedik. Ezért a tinik és a felnőttek eltérően reagálnak, ha a sajátjuktól különböző nézőponttal találkoznak (lásd a NewScientist cikkét a témában). Nem meglepő, ha a fogyasztásban, vásárlásban a szülők helyett a barátok és az iskolai környezet jelentősége ebben az életkorban felértékelődik. A szájreklám kiemelten hangsúlyos náluk. Az Adweek cikke szerint a tinik (USA, 2010) körében volt a legfontosabb a szájreklám az összes vizsgált termékcsoport esetében. Így például a média/szórakoztató ipari márkák esetében a 13-17 évesek 78%-a, a teljes lakosságnak 57%-a beszélt az iparág márkáiról. És ezek a beszélgetések döntően (75%) személyesen, nem online zajlanak. A legkedveltebb 10 márka a 13-17 éves korosztályban a felmérés szerint a Coca-Cola, Apple Computer, Verizon, iPod, Ford, Pepsi, McDonald's, AT&T, Sony és a Nike voltak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése