A babycenter (vezető amerikai honlap gyermekvárás és anyaság témában) és a
comScore (online piackutató- és elemző vállalat) közös kutatása alapján1
az amerikai anyák vásárlási rituáléi a következők (válogatás):
- A nők 73% megváltoztatja a vásárlási döntési szempontjait, miután anya
lesz.
- Az anyaság következtében naponta átlagosan a tévénézési idő egy
órával, az alvás közel két órával, a barátokkal töltött idő két órával, a
partnerrel/ házastárssal töltött idő két órával csökken.
- Az anyává válás átalakítja a médiahasználati szokásokat: jelentősen
csökken a napilap- és magazinolvasásra, a rádióhallgatásra és a
televíziónézésre szánt idő, kis mértékben csökkent az e-mail és a
mobiltelefonhasználat, változatlan/ kis mértékbe nő az internetezés
mennyisége.
- A vásárlás sietősebb, stresszesebb és nyomasztóbb lesz.
- A következő egy évben jelentősen többet terveznek költeni a lakásukra,
mint a teljes lakosság.
- 39%-uk szerint az online töltött idő jelenti a nap legnyugodtabb
részét.
- Vásárlás előtt - a teljes lakossághoz képest - sokkal jobban figyelnek
a személyes ajánlásokra (online és offline egyaránt).
A kutatás eredményei letölthetők: innen
1 A kutatás alapja a babycenter panelja 9000 válaszadóval és a
comScore másodelemzése, valamint a teljes lakosságra vonatkozó összehasonlító
adatai. A kutatás amerikai anyák körében készült.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése