2012. március 4., vasárnap

Anyák vásárlási rituáléi


A babycenter (vezető amerikai honlap gyermekvárás és anyaság témában) és a comScore (online piackutató- és elemző vállalat) közös kutatása alapján1 az amerikai anyák vásárlási rituáléi a következők (válogatás):
- A nők 73% megváltoztatja a vásárlási döntési szempontjait, miután anya lesz.
- Az anyaság következtében naponta átlagosan a tévénézési idő egy órával, az alvás közel két órával, a barátokkal töltött idő két órával, a partnerrel/ házastárssal töltött idő két órával csökken.
- Az anyává válás átalakítja a médiahasználati szokásokat: jelentősen csökken a napilap- és magazinolvasásra, a rádióhallgatásra és a televíziónézésre szánt idő, kis mértékben csökkent az e-mail és a mobiltelefonhasználat, változatlan/ kis mértékbe nő az internetezés mennyisége.
- A vásárlás sietősebb, stresszesebb és nyomasztóbb lesz.
- A következő egy évben jelentősen többet terveznek költeni a lakásukra, mint a teljes lakosság.
- 39%-uk szerint az online töltött idő jelenti a nap legnyugodtabb részét.
- Vásárlás előtt - a teljes lakossághoz képest - sokkal jobban figyelnek a személyes ajánlásokra (online és offline egyaránt).

A kutatás eredményei letölthetők: innen

1 A kutatás alapja a babycenter panelja 9000 válaszadóval és a comScore másodelemzése, valamint a teljes lakosságra vonatkozó összehasonlító adatai. A kutatás amerikai anyák körében készült.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése